Promujemy produkty z Małopolski

W dniu 29 sierpnia 2011 r. Fundacja Partnerstwo dla Środowiska rozpoczęła realizację pięcioletniego projektu Produkt Lokalny Małopolska, współfinansowanego ze środków Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy. Wraz z realizacją projektu rozpoczęła się kampania informacyjno – edukacyjna pt. „Produkt Lokalny z Małopolski”. Główny przekaz kampanii ma za zadanie zachęcać małopolskich wytwórców produktów do udziału w projekcie, a konsumentów do konsumpcji produktów wytwarzanych w tym regionie.

Kampania „Produkt Lokalny z Małopolski” skierowana jest przede wszystkim do:

  • Konsumentów.
  • Wytwórców produktów (rolnicy oraz producenci żywności z Małopolski).

Cele:

Ze względu na różnorodność grup odbiorców, do których skierowany został projekt określony został szeroki wachlarz celów, które chcielibyśmy osiągnąć realizując planowane działania. Do najważniejszych założeń kampanii należy:

  • Szerzenie wiedzy o produktach wiadomego pochodzenia, sposobie ich wytwarzania oraz miejscach zakupu.
  • Promowanie produktów wysokiej jakości z certyfikatem „Produkt Lokalny z Małopolski”.
  • Budowa pozytywnej postawy konsumpcyjnej oraz nabywczej – zwiększenie konsumpcji produktów wysokiej jakości wytwarzanych w Małopolsce.

Planowane działania:

Cele i założenia kampanii zostaną osiągnięte poprzez realizację szerokiej palety działań informacyjno – edukacyjnych, z których jako najważniejsze możemy wymienić:

Public relations: konferencje prasowe, promocję oznaczenia produktów i marek lokalnych wśród blogerów i internetowych opiniotwórców oraz promocję na popularnych stronach społecznościowych (Facebook, YouTube)
Działania edukacyjne: Akcje promocyjno – edukacyjne w punktach sprzedaży produktów lokalnych, warsztaty, pokazy i degustacje produktów lokalnych, seminaria, szkolenia, wyjazdy studyjne nawiązanie i pogłębianie relacji z producentami i osobami związanymi z branżą i tematyką produktów regionalnych i tradycyjnych.
Udział w imprezach targowych oraz festiwalach: Małopolski Festwial Smaku, festiwal Najedzeni Fest, Targi AgroTravel, Europejskie Targi Produktów Regionalnych.
Reklama w mediach: w telewizji, radio, Internecie, prasie oraz reklama outdoor.
Działania internetowe: strona internetowa www.produktlokalny.pl oraz szeroko rozumiane działania z zakresu social media.

Przez 5 lat nieustannie dążymy do wypracowania Modelu Produktu Lokalnego Małopolska, który stałby się motorem rozwojowym dla małopolskiej, nowoczesnej, wiejskiej przedsiębiorczości. Przede wszystkim urzeczywistniłby wreszcie wielki potencjał małych, lokalnych społeczności oraz zasobów naturalnych naszego regionu. Jednocześnie pracujemy  nad pobudzeniem apetytu na wszystkie tradycyjne przysmaki. Dbamy o to, by godnie prezentować naszych lokalnych rolników i producentów małopolskiej żywności. Bierzemy udział w licznych wydarzeniach, festiwalach, targach o tematyce kulinarnej i nie tylko. Sami również organizujemy wiele pokazów i warsztatów. Poniżej przedstawiamy nasze nowe pomysły na ten rok. W 2015 roku odżywiamy lokalnie przede wszystkim jedną z dzielnic Krakowa – Nową Hutę. Na wielkie jedzenie już wkrótce zapraszamy do nowo tworzonej przez nas inicjatywy – Centrum Lokalnej Kultury Kulinarnej Marchewka Bistro.

Kalendarium działań w 2015 roku skierowanych do producentów oraz konsumentów w ramach kampanii „Produkt Lokalny z Małopolski”:

II Małopolski Kongres Kobiet  7 marca, sobota, Centrum Kongresowe ICE Kraków.

Targ Wielkanocny 28 marca, sobota. Bistro Marchewka w NCK, Nowa Huta.
Targi Wielkanocne w Nowej Hucie to okazja do wyjątkowych zakupów.  W jednym miejscu i czasie pojawi się wielu lokalnych producentów ze swoimi produktami. Zawsze różnorodnie i bogato.

Dzień Ziemi –  22 kwietnia, Bistro Marchewka w NCK, Nowa Huta.
Na to święto zapraszamy do Bistro Marchewka. Wspólnie z młodzieżą zorganizujemy warsztaty permakulturowe. Dorosłych zapraszamy na wieczór filmowy w Marchewce – odbędzie się premierowy pokaz filmów o małopolskich wytwórcach produktów lokalnych.

VII Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL, od 10 do 12 kwietnia, Kielce.
Impreza wystawiennicza z ukierunkowaniem na produkty turystyki wiejskiej. Dlatego Produkt Lokalny  Małopolska znalazł się w gronie tegorocznych wystawców. Będziemy prezentować szerszej publiczności współpracujące gospodarstwa agroturystyczne, m.in. Dom Pod Tyńcem Państwa Gielarowskich, Wiśniowy Gaj Państwa Szewczyków oraz Winnicę Nowizny Państwa Kamińskich.

Navigator Festiwal 24, 25, 26 kwietnia, piątek – niedziela. Plener przed NCK i Bistro Marchewka, Nowa Huta.
„Sympatyczne śniadanie” – razem z partnerem Sympatia.pl, planujemy zorganizowanie w niedzielę, 26 kwietnia, „Sympatycznego śniadania” – na skwerze przed NCK oraz tzw. „szybkie randki” dla miłośników podróży i produktów lokalnych.

Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu  9 maja, sobota. Plener przed NCK, Nowa Huta.
Inauguracja Targu Produktów Lokalnych – edycja wiosna wraz z targiem produktów Fair Trade. Wspólnie z partnerem Koalicją Sprawiedliwego Handlu oraz Fundacją Kupuj Odpowiedzialnie zorganizujemy zabawy edukacyjne dla dzieci – wielka gra „Kupuj Odpowiedzialnie”, warsztaty ze zdobienia eko-toreb oraz dyskusję nt. sprawiedliwego handlu.

Otwarcie Centrum Lokalnej Kultury Kulinarnej Bistro Marchewka 12-13 czerwca, piątek- sobota. NCK, Nowa Huta.
W piątek uroczysta kolacja z okazji otwarcia Centrum połączona z pokazem i degustacją najlepszych lokalnych produktów z Małopolski. W sobotę, w godzinach od 10.00 – 20.00 wielkie otwarcie dla mieszkańców Krakowa i nie tylko… w programie m.in.: show cooking, gry i zabawy edukacyjne dla dzieci połączone z warsztatami zdobienia produktów lokalnych, prezentacja najlepszych lokalnych produktów z Małopolski, które otrzymały certyfikat Produkt Lokalny z Małopolski, pokaz filmowy o producentach żywności z naszego regionu, a także wiele innych ciekawych atrakcji.

Małopolski Festiwal Smaku (półfinały i finały) sierpień

IV Europejskie Targi Produktów Regionalnych w Zakopanem 12-16 sierpnia

Święto Fasoli w Zakliczynie wrzesień

Do udziału w naszych wydarzeniach zapraszamy zarówno wytwórców produktów lokalnych z Małopolski, jak i konsumentów i wszystkich zainteresowanych lokalnym jedzeniem.  Osoby zainteresowane poszerzą swoją wiedzę na temat produktów lokalnych, poznają wytwórców produktów z Małopolski, skosztują tych produktów, a także będą mieć możliwość zrobienia zakupów do swojego domu.

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi działaniami – napisz do nas!